niedziela, 12 grudnia 2021

Moje muzyczne odkrycie roku 2021. Kaśka Sochacka i jej "Ciche Dni".

Była wczesna wiosna roku 2021. Radio 357 i któraś z audycji Piotra Stelmacha. Serio, nie pamiętam czy to była to audycja Głośni Jak Miłość czy Zielony Żoliborz. Wydaje mi się, że chyba jednak to drugie. Dziennikarz zapowiada utwór Wiśnia - zajawka debiutanckiej płyty artystki, która swoim głosem oczarowała mnie od pierwszego usłyszenia - Kaśki Sochackiej. Jak zapewne wiecie, nowej polskiej muzyki słucham w dużo mniejszym stopniu, niż zagranicznej. Musi mnie już coś naprawdę porządnie wziąć. Tak jak w przypadku tej płyty Ciche Dni. W telegraficznym skrócie: Kaśka Sochacka to młoda, urodzona w 1990 roku bardzo utalentowana artystka, pochodząca z muzykalnej rodziny. Jej tata był gitarzystą, a mama zaś była opiekunką Zespołu Pieśni i Tańca Ziemia Kroczycka. Kasia próbowała swoich sił w programach, których szczerze nienawidzę - Mam Talent i Must Be The Music. W obu zaszła dość daleko. W 2019 roku ukazała się epka Wiśnia, zaś 26 marca 2021 nakładem wytwórni Jazzboy Records ukazał się długo oczekiwany debiutancki album zatytułowany Ciche Dni.


Album zawiera dziesięć bardzo zgrabnych, melodyjnych i wpadających w ucho kompozycji. Mamy do czynienia z bardzo dojrzałym ambitnym popem, z domieszką jazzu czy folku oraz alternatywy. Niemalże każda kompozycja nadaje się na przebój i długo pozostaje w świadomości Słuchacza. W warstwie lirycznej artystka porusza - jak tytuł sam wskazuje - relacje damsko-męskie. W otwierającym album, wspomnianym już utworze Wiśnia, Kasia zachwyca się budzącym wkoło życiem, wiosną. No, ale co z tego, skoro nie ma koło niej jej ukochanego, z którym bardzo tęskni. Idąc dalej mamy Nie Było Cię. W tym utworze moją uwagę zwróciła produkcja. Widać i słychać, że artystka musiała dużo słuchać takich zespołów jak Portishead czy Archive, bo ten utwór utrzymany jest właśnie w takim klimacie. Podobnie rzecz ma się z utworem Znowu Jestem W Punkcie, Który Dawno Temu Już Minęłam. W utworze tytułowym pojawia się pierwszy gość - Dawid Podsiadło. Nie przepadam za tym gościem, ale jego głos w tym nagraniu jest dla mnie niemal niesłyszalny. Tu Kaśka czaruje pięknym głosem, odkrywając swoje uczucia coraz bardziej. Niezwykłe wrażenie na mnie zrobił utwór Mróz. Nie tylko z uwagi na sam tekst, ale również na bogatą produkcję utworu, urozmaiconą partiami skrzypiec pod koniec utworu. Jezu, jak ja kocham skrzypce. W utworze Dla Mnie To Koniec artystkę wspiera wieloletni przyjaciel Kortez, zaś w Boje Się O Ciebie - wokalista Bitaminy, Vito Bambino. Album kończy delikatny utwór Balkon, który - można powiedzieć - jest w warstwie lirycznej powrotem do punktu wyjścia, do Wiśni. Ona wciąż czeka, tęskni i wierzy, że wszystko będzie dobrze.


Nie jestem typem gościa, który w jakiś szczególny sposób wzrusza się historiami miłosnymi. Sam jestem po przejściach, ale nie lubię o tym gadać. Jednak w tych opowieściach jest coś, co chwyta za serce, za gardło i nie pozwala się od tego uwolnić. Mimo, iż jest to dopiero debiutancki krążek, artystka pokazała, że potrafi był w stu procentach profesjonalna, w tym co robi. Fajnie byłoby zaprosić na Najpiękniejszy Festiwal Świata. Muszę podsunąć ten pomysł Jurkowi. Świetnie sprawdziłaby się na nocnej scenie ASP. Kaśka Sochacka i jej Ciche Dni to zdecydowanie moje odkrycie roku 2021. Polskie i w ogóle tegoroczne. Usiądźcie, otulcie się kocem, zaparzcie herbaty i oddajcie się tej muzie, bo naprawdę warto😍








Bartas✌

5 komentarzy:

  1. No nie poznaje Bartusia,który raczej się nie zachwyca polskimi nowościami obecnych czasów,skoro tak głęboko i finezyjnie opisales twórczość tej młodej wokalistki ,to dałeś mi impuls,inspiracje bym po te utwory sięgnęła,bardzo mnie zaciekawiłes. Dziekuje❤💋❤

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja rowniez chetnie siegne po ta plyte Kasi Sochackiej. Cos tam jej slyszalam juz na grupach muzycznych i ciekawa jestem calosci albumu. Bardzo fajnie ze tez siegasz po takie plyty. Szacun Bartasku, pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Słabe i żałosne, Lansiarzu ; )

    OdpowiedzUsuń
  4. Kolo...fajne piszesz zdania. ale ogar sie...

    OdpowiedzUsuń
  5. dużo ćapłes w zyciu? bartas ty wariacie fajne teksty pzdr...kolo...

    OdpowiedzUsuń

Wrócić do punktu wyjścia. Pearl Jam powraca z nowym albumem "Dark Matter".

  Kiedy w styczniu tego roku ukazał się singiel Pearl Jam Dark Matter , podczas ekskluzywnego wydarzenia odsłuchowego frontman Eddie Vedder ...